Mine første strikkede lommetøfler

I helga har jeg strikket mine første lommetøfler. Navnet har de visst fått både for de ser ut som ei lomme og fordi de er små og lett kan legges i ei lomme og tas med. Den ene tøffelen mangler kant, så det den skal få. Oppskrift på lommetøflene finner du her: http://ihkdesign.blogspot.no/p/strikkede-lommetfler-med-min-egen-vri.html?m=1 Kanten har jeg tidligere brukt på noen tøfler jeg har heklet. Du finner oppskrift på både kanten og de heklede tøflene her.

Har du strikket lommetøfler?

#strikke #strikket #tøfler #strikkedetøfler #lommetøfler #strikkedelommetøfler

Du finner meg på Facebook.

20 kommentarer

Grete

18.10.2012 kl.19:05

nei jeg har ikke strikket, men jeg har fått i gave :) de jeg fikk hadde forøvrig en reim tversover, det passet meg fint for jeg har en tendens til å "snuble" utav det meste :)

Christineshobbyer

18.10.2012 kl.19:11

Jeg har strikket en del av disse før :) veldig greie å ta med seg ;)

De var kjempe fine med heklekanten :)

Tove

18.10.2012 kl.19:15

stilig! flinke deg.

synnovesyr

18.10.2012 kl.21:46

Så smarte disse var da:)nei slike har jeg ikke laget

strikkogkos

18.10.2012 kl.23:52

Knæasje lommetøfler, virkelig smarte!

Minminivilla

19.10.2012 kl.07:17

Jeg har strikket vesketøfler la og de har en reim over vristen ;) Kjekk hobby

Monika T Aa(Nomana)

19.10.2012 kl.13:25

Så flink du er :)

ewymarie

19.10.2012 kl.19:39

De så kjempeartige ut å strikke. Likte de godt jeg : )

dandilion

20.10.2012 kl.17:34

Sirdalsrypa: Jeg har sett varianten med reim jeg også. De ser fine ut. Disse er bare fram og tilbake strikk. Ypperlig prosjekt for meg :)

dandilion

20.10.2012 kl.17:36

Christineshobbyer: Takk for det! Greie å ta med seg, ja. Noen nevnte at de kan være kjekke å ha til utlån også. Heklekanten er vist på bloggen hvor oppskriften er fra og der er det også oppskrift på den. Jeg syntes det var like så greit å bruke den jeg er vant med :) Tror ikke de er så veldig ulike.

dandilion

20.10.2012 kl.17:37

Tove: Takk for det! :) Landet etter London-turen? Kjekt der :)

dandilion

20.10.2012 kl.17:37

synnovesyr: Jeg likte disse da lillesøster viste dem og så er det bare å strikke fram og tilbake og det passer bra for meg :)

dandilion

20.10.2012 kl.17:38

strikkogkos: Takk! :) Har du noe du strikker på du?

dandilion

20.10.2012 kl.17:38

Minminivilla: Veldig kjekk! Så nå kan jeg øve mye på å strikke vrang :)

dandilion

20.10.2012 kl.17:39

Nomana: Takk for det! :)

dandilion

20.10.2012 kl.17:41

ewymarie: Takk! Så kjekt! :) De er veldig greie strikkeprosjekter for meg. Fram og tilbake ;)

lagetmedkjærlighet

31.10.2012 kl.17:16

Jammen så fine dem har var da, og så greie at man kan ta dem med seg. SÅ greit :) hehe..

dandilion

31.10.2012 kl.17:27

lagetmedkjærlighet: Jeg skal så absolutt lage flere slik. Har utstyr til det også med på tur :D Rett for å slippe opp for noe å gjøre på reisa ;)

lagetmedkjærlighet

31.10.2012 kl.17:29

Hehe det er bra, tror jeg må prøve meg på dem jeg og :)

dandilion

01.11.2012 kl.14:16

lagetmedkjærlighet: Gjør det :) Jeg må sjekke om jeg har mer mørkgrått garn i kofferten slik at jeg kan få strikket ferdig en tøffel. Strikket på flyet i dag og oppdaget at jeg ikke har nok garn. Nå er det snart leggetid her :)