november 2012

Kveldens julekalenderforberedelser

I løpet av kvelden kom vi litt lengre enn det vises på bildene. Så langt har vi pakket inn og hengt opp til og med 8. desember. Litt justeringer er gjort og ikke alle aktivitetskortene vil bli bruk...

Hjemmelaget tomatsuppe med stekte pølsebiter og skruer

Middagen i går var hjemmelaget tomatsuppe. Jeg kokte opp 1 liter vann med grønnsaksbuljong. I dette hadde jeg en boks med frossen tomatsaus som du finner oppskrift på her. Sausen inneholder hakkede...

Dagens varme lunsj var, ...

... som den ofte er, nudler. I dag ble det en pakke nudler med skalldyrsmak. Vann kokes opp med krydder i. Et egg røres inn i vann og nudler. Vi hadde også i en gulerot, to blad fra kinakål, reker ...

Med perler på en snor ...

... går regningen lekende lett. I dag har vi tredd hundre perler på en snor med ti og ti av hver farge etter hverandre. Det vil si at jeg sorterte og telte opp, men frøkna tredde og sjekket at jeg ...

Den første innpakkede julegaven

I dag har jeg pakket inn julegave, den første i år. Vi har også levert den fra oss til gode venner som er på besøk i området. I dag har vikost osspå bytur med dem og med lillesøster og familien. De...

DIY: Kalender til barnerommet

Jeg fant kalender til barnerommet på nett, men syntes at den kostet litt og tenkte at jeg kunne lage en selv. Ved hjelp av pc, printer, lamineringsmaskin, saks og magneter til å lime på så var det ...

Dagens lille prosjekt var ...

... et lite interiørprosjekt. Knaggrekka er blitt spart på sånn i tilfelle. I dag tenkte jeg å male den, men slik ble det ikke. Frøkna ville male den :) Mannen har vært borti den han også. Lurer på...

Mengder av hjemmelaget tomatsaus

Det ble noen liter med tomatsaus, så da har vi mye vi kan fryse ned. God ble den også til tross for enkelte uhell ;) I dag har den blitt brukt til kjøttdeig og spaghetti, i morgen skal den brukes p...

Dagens hobbyprosjekt: Resultatet

Nå ble ikke dette den eneste hobbyaktiviteten i dag, både jeg og frøkna har holdt på med andre ting også. Denne boksen har vi pyntet sammen. Jeg har limt på kartiong på lokket og malt det meste av ...

Dagens hobbyprosjekt er...

... å dekorere denne boksen som et barneservice fra Blafre lå i. Jeg har limt på kartong på lokket og testet malingen. Resten skal frøkna få gjøre. Jeg blir nok med litt jeg også :) I dag skal vi s...

DIY: Bilder til barnerommet

Disse bildene laget jeg i vår til barnerommet til frøkna vår. Dyrefigurene er kjøpt hos Panduro. Det samme gjelder det ensfargede papiret. Det mønstrede papirert er fra blokka K&Companya, Designer ...

Bilder av barnerommet

Disse bildene ble tatt før rommet ble tatt i bruk av frøkna vår. Vi kom hjem fra Kina sammen med vår datter på torsdag. Vi valgte å bruke litt ting vi allerede hadde og mammaen var sterkt tilstede ...

Livets vakreste reise er slutt, men det er nå det begynner: 2 har blitt 3

Selve reisen til Kina er over, men det er nå det virkelig starter. Vi var to som reiste, men vi er tre som har kommet hjem. Hjem til et nytt liv og nye hverdager med et barn i hus. Familien min bes...

Himmelens tempel i Beijing

Her kommer noen bilder fra da vi tok turen for å se på Himmelens tempel. Det var liv og røre i parken rundt. Mange aktiviteter pågikk der. Parken var visst et sted mange pensjonister kom for å tref...

Den forbudte by, del 2

God morgen! Her kommer det flere bilder fra Den forbudte by. De andre bildene jeg har lagt ut finner du her. Du finner flere bilder fra Kina i kategorien En reisendes opplevelser og betraktninger. ...

Den forbudte by, del 1

God morgen, kjære lesere! :) Her ble det en tidlig start i dag. Vi komhjem fra Kina sent torsdag kveld. Litt døgnville er vi, så derfor ligger jeg sent på natt eller eventuelt tidlig morgen, og ryd...

Mmm... Supergod kinesisk fastfood i Beijing

Vi har funnet en restaurant- /fastfoodkjede med supergod mat. Den kan så absolutt anbefales. Retten du ser på bildet er med kylling og reker og kommer servert i leiregryta en spiser den av..Mannen ...

Bilder fra provinsen vi besøkte

Torsdag forrige ruslet vi litt i byen vi besøkte og gikk tur i en park. Det var en stor og flott park. Du kan se bilder nedenfor. Trykk på dem om du vil se dem større.Vi reiste tilbake til Beijing ...

Besøk på kinesisk tehus og handling i tebutikk

I dag har vi vært på tehus. Med en mann som ikke bare er glad i te, men også tradisjonenene rundt, så måtte vi få med oss et besøk på et tehus mens vi er i Kina. Jeg liker det også, så det var ikke...

Et herlig kinesisk middagsmåltid

Søndagettermiddagkom vi fram til byen vi skal være i noen dager. Etter å ha sjekket inn på hotellet og funnet oss til rette så ruslet vi tur i noe somså ut til å være en stor handlegate. Middagen i...

Rusletur i Ritan-park i Beijing

I dag har viruslet inær hotellet og fant etterhvert Ritan park som vi så etter. På vei til og fra havnet vi i ambassadeområdet. Da vi gikk ut fra hotellet duskregnet det, men vi tenkte vi ikke tren...

Ut på skattejakt

Når vi er ute og reiser hender det rett som det er at vi spiller spill. Da er Skattejakt en slager. Noen ganger spiller vi på f.eks på kafé mens vi andre ganger, som nå, spiller på rommet. Vi pleie...

Rusletur i Beijing

I forrige innlegg fortalte jeg om da vi var i Behai-parken og nevnte turene til og fra. Her kommer litt om rusleturene våre. På vei til parken orienterte vi litt feil og fikk en lengre gårtur enn ...

Beihai-parken i Beijing

I dag har vi vært i Beihai-parken. Parken er stor, så vi var bare i en liten del av den. Mesteparten av tida tilbrakte vi på Jadeøya. Det er vakkert der.Vi spiste lunsj på Jadeøya.Iparken var det u...

Mat må man ha også i Kina

I tre-, firetida lokal tid var vi på plass på hotellet lettere groggy etter en lang reise. Syv timers tidsforskjell merkes også. Etter litt avslapping og en lur for min del, så var vi klare for en ...