Nyhuset

Husbygging: Store endringer utenfor

Fredag flyttet vi inn. Vi er glad vi hadde planlagt å vente med flyttingog ikke tok den rett etter overtakelse. Dermedvar alt på plassav større ting da vi flyttet inn. Det var det ikke ved overtake...

Husbygging: Vedovn og stålpipe ute

Tirsdag kom de med vedovn og pipe. I prospektet fulgte det med stålpipe. Vi valgte å plassere vedovnen på ytterveggen og ha pipe utenfor. Det var flere årsaker til at vi valgte det: ovnen og gjør m...

Husbygging: Så var dagen kommet ...

... der vi overtok huset. Fredag var dagen. Nyhuset som jeg har kalt det blir snart hjemmet vårt. Men ikke enda, det er fortsatt noen dager til vi flytter inn. Det er fortsatt litt som gjenstår og ...

Husbygging: Trappene er på plass

I dag har vi vært på kontraktsmøte i forbindelse med salg av huset vårt. Herlig å ha det på plass før vi flytter inn i Nyhuset. Et par turer innom Nyhuset ble det også på meg i dag. En tur alene fø...

Husbygging: 2. etasje tar form

Det er tidlig morgen og jeg er på vei til jobb. Sola er på vei opp og det er lyst ute. En fin morgen :) Jeg kjenner jeg er forventningsfull og det kribler i magen. Nå er det ikke lenge til vi overt...

Husbygging: Kjøkkenet er på plass

Kjøkkenet er på plass med hvitevarer og det hele. Det aller meste av det som skal inn i skuffer og skap er pakket ned i esker og jeg gleder meg til vi skal pakke dem opp og få det på plass. Jeg gle...

Husbygging: Fargerikt på frøknas rom

Veggene er malt og det betyr at den oransje veggen i stua er malt og den rosa veggen på frøknas rom. Vi er godt fornøyde med både den oransje og den rosa veggen. Den rosa veggen på frøknas rom gjør...

Husbygging: Kjellerstua

Alle vegger er malt og gulvet er for det meste klart. I kjellerstua er det hvite vegger og parkett. Listene ligger i stua, så de kommer nok snart opp både her og der. Mulig kjellrstua blir brukt so...

Husbygging: Den oransje veggen i stua

De er ferdige med å male. Nedenfor kan du se den oransje veggen. Jeg er godt fornøyd med fargen. Fargen går igjen på et maleri vi har og som også skal henge i stua i Nyhuset. Du kan se maleriet her...

Husbygging: Flisene på gulvet

Vi skal ha fliser på gulvet noen stederi hver etasje og alle steder har vi gått for de samme flisene. Flisene er mørkegrå. I 1. etasje har vi store fliser som du kan se på bildene nedenfor. Bildene...

Husbygging: Flisene kommer på plass

De har nå begynt med flisene på badet i 2. etasje og har kommet godt i gang. Badet er ca 3 m på det høyeste, så det er en del å legge fliser på. Mannen har tatt bildene siden jeg ikke er så begeist...

Husbygging: Muring og gjerdebygging ute

De har kommet i gang med å mure i hagen. Grunnarbeidet er godt og etterhvert skal det mures og masse skal fylles på. Vi er glad for at vi gikk for å gjøre dette i fobindelse med byggingen av huset ...

Husbygging: Sparklet og klart til maling

Malerne har sparklet og snart skal det males. I løpet av neste uke kommer kjøkkenet, så neste helg vil det være store endringer å se inne. Ute har det også skjedd litt, men der vil det nok bli en d...

Husbygging: Uteområdet

I går tok vi turen til Nyhuset. Vi så både inne og ute. Jeg tenkte jeg skulle vise litt bilder av uteområdet i dag. De har begynt å grave og legge på plass grus. Etterhvert skal det mures litt mer ...

Husbygging: Slik blir kjøkkenet

På bildene kan du se hvor kjøkkenet kommer. Det vil komme overskap på veggen uten vinduer og underskap /skuffer og benkeplass på all tre veggene. Mellom kjøkkenet og stua, det vil si sånn cirka mel...

Husbygging: Trappeoppgangen er formet

Nå er trappeoppgangen klar, men trappa blir ikke satt inn riktig enda. Vi kan i hvert fall se hvordan den plasseres inni huset og på bildet kan du se hvordan det blir i første etasje. Trappa opp ti...

Husbygging: TV-kroken i 2. etasje

Det er stadig endringer å se når vi er innom huset. Disse bildene ble tatt på søndag. Jeg hoster, snufser og nyser, så jeg har ikke orket å ta turen innom huset de siste dagene, menvitar nok turen ...

Husbygging: 2. etasje: Rommene tar form - gips på innervegger

I dag har vi hatt møte med utbygger og vært i Nyhuset. Sånn ellers er det forberedelse til visning som står i fokus. Frøkna har besøkt bestemor og bestefar hele dagen sammen med kusina si. Håper vi...

Husbygging: Kledningen er på og stillaset er tatt bort

I dag var jeg innom Nyhuset en tur mens frøkna var på skolen. Jeg har vært litt til og fra skoleni dag. Tanken er å gi henne en gradvis tilvenning til å være der alene. Jeg var ved huset i 12 - tid...

Husbygging: Nye sofaer til stua

Vi har kjøpt to tresetere til stua. Valget falt på en retrosofa hos Skeidar som jeg falt for ganske så raskt da jeg så den. Jeg har lyst på godt med sitteplasser så vi gikk for to.Vi hadde forstått...

Husbygging: Rosa drømmer

Her drømmes det om detaljer. Om rosa detaljer. Nei, det er ikke meg, oransje kommer fortsatt til å gå igjen i interiøret vårt i Nyhuset. Det vil si, i et rom blir det lite oransje. Hadde frøkna fåt...

Husbygging: Fliser til badet

I dag har vi fartet rundt og sett på vedovner, bestemt oss ferdig i forhold til trapp, sett på baderomsinnredning, fliset og tittet innom huset. En tur innom Kvadrat ble det også der vi spiste luns...

Husbygging: Kledning kommer på

Forrige mandag var sist vi var å så på huset. Da var de i gang med å få på kledning. Regner med de har kommet lenger nå. Vi var der for å snakke med elektriker. Det blir noe mer enn det som lå i pa...

Husbygging: Innervegger under oppføring, kjelleren

Disse bildene er det mannen som har tatt. Jeg ville ikke klatre ned stigen og ned i kjelleren. Jeg syntes det holdt å klatre opp stigen til 2. etasje :) På det venstre bildet kan du se badet vi sk...

Husbygging: Innervegger under oppføring, 2. etasje

Her er bildene jeg tok i 2. etasje da vi tok turen til Nyhuset på mandag. Jeg klatret opp stigen er storfornøyd med det. Har en anelse høydeskrekk og liker det ikke, men jeg måtte jo opp og se. Jeg...

Husbygging: Innervegger under oppføring, 1. etasje

Igår tok vi turen til Nyhuset for å se hvordande lå an med innerveggene. De er godt i gang og vi fikk virkelig følelsen av hvordan rominndelingen blir. Jeg skal vise 2. etasje og kjelleren i to and...

Husbygging: Opp en stige og vakker utsikt

I dag tok vi turen til Nyhuset for å snakke om innervegger og dører. Trapp er ikke satt opp så det var å klatre i stige. Skrekk og gru! Jeg liker ikke stiger. En anelse høydeskrekk, ja. I stiger. K...

Husbygging: Isolerte vegger og utsikten fra andre etasje

Tirsdag var vi innom for å se på huset. Det var frøknas andre tur dit og hennes første tur inn i huset. Mannen og frøkna klatret opp en stige til andre etasje. Der fikk frøkna se hvor hennes rom sk...

Husbygging: Huset har fått vinduer og dører

Hei, kjære lesere! Det er kjekt å se at det er noen innom selvom det har blitt lite blogging den siste uka. Årsaken til det er at vi skal ut på tur og har vært travelt opptatt med reiseforberedelse...

Husbygging: Inni første etasje og en titt inn i kjelleren

Søndag tok vi turen for å se på huset. Bilder fra hvordan huset ser ut på utsida finner du lenger nede på bloggen. Jeg la ut et innlegg med bilder av det i går. Venstre bilde viser inngangsdøra. P...

Husbygging: Huset har fått to etasjer

I går var vi innom tomta og så på huset,nå likner detjammen mer og mer på et hus.Det har skjedd mye siden vi var innom ei uke tidligere, det har skjedd litt med området ute og så har andre etasje k...

Husbygging: Huset begynner å ta form

Vi har vært på hyttetur med mine foreldre i helga. Vi har kost oss og slappet av. Litt handling ble det også på meg, jeg handlet på bruktbutikken på lørdag. Jeg skal til bilder av det jeg kjøpte og...

Husbygging: Status pr søndag og litt om hvordan hus og hage blir

Søndag var vi en tur på tomta igjen. Vi var innom onsdag også for da hadde vi møte med utbygger. Da tok vi kameraet med oss uten minnebrikke,søndag tok vi med begge deler. Det er morsomt å fylle me...

Husbygging: Det mures og mures

Slik det ser ut nå ser det ut til at de vil være i havn med muringen til frosten kommer. Etterhvert regner jeg med at vi vil se huset reise seg. På oppsiden av huset skal det være en garasje og opp...

Husbygging: Grunnmuren er på plass

Nå er grunnmuren på plass og vi kan se formen på huset og husets plassering på tomta. Vi får også en følelse av hvordan høyden blir i forhold til huset foran og det ser så absolutt ut til at vi får...

Husbygging: De har begynt på huset vårt

Nå er de i gang med huset vårt og siden huset på tomta foran oss nå er reist kan vi både få et inntrykk av hvordan huset vårt vil bli og hvilken utsikt vi får. Husene er ikke helt like, vårt vil væ...

Husbygging: Kjøkken fra Montér

I helga har vi vært innom Montér og sett på kjøkken. Det som er valgt ut av utbygger er Modena hvit. Tanken er å få inn mer oppbevaringsplass og mer benkeplass enn det som er tegnet inn. Hos Montér...

Husbygging: Det bygges på huset ved siden av og vi får en anelse om hvordan vårt blir

Det som tidligere var en tomt skal bli to. Vårt hus skal bygges rett ved der den oransje gravemaskinen står. Husene blir ikke helt like, men noen tanker får vi når vi ser på naboens hus som de nå e...

Husbygging: Utsikt mot der tomta ligger

Her en dag jeg skulle hjem fra jobb så ruslet jeg langs Gandsfjorden. Med meg i veska hadde jeg kameraet mitt og benyttet anledningen og tok bilder av andre sida der hvor tomta vår ligger. Det gikk...

Husbygging: De er i gang på tomta

I dag bestemte vi oss for å ta turen og se om de hadde begynt på tomta. Det hadde de og både hus og garasje er revet. Du kan se her hvordan det så ut før de begynte. Nedenfor kan se noen bilder fra...

Jeg våknet til en 3D - tur i nyhuset

I det jeg våknet i morges begynte jeg en liten 3D - tur i nyhuset. Jeg vandret rundt og pr¸vde å se for meg hvor vi kunne henge opp bildene våre. Mannen har sjekket ut tegningene våre og funnet ut ...

Husbygging: Bilder fra tomta

Her er noen bilder fra tomta hvor huset skal bygges. Og nå kan vi si at vi skal bygge hus for i dag har vi skrevet kontrakt. Nå må vi bare få på plass finansieringsbevis og betale det vi skal og så...