En reisendes opplevelser og betraktninger

Utviklingen i hagen: juli i fjor og juli i år

Hagen vår ble etablert i fjor og det er fascinerende å se bilder fra i fjor sommer og se hvo annerledes det så ut da enn nå. 30. juli 2013 28. juli 2014 Her er et bilde fra30. mai 2013også...

På fire hjul, del 2

Søndag var det tid for badeland og lek i vann. Herlig! Frøkna koste seg. Mye nytt å oppleve. Senere på dagen dro vi til dyreparken.Det var sol og varmt mens vi var der. Det var det ikke bare vi som...

På fire hjul, del 1

Sommerens ferietur, og vår første ferietur som en familie på tre, gikk til Kristiansand og Danmark. Vi har kost oss sammen vi tre og også med famili og venner. Jeg vil fortelle fra ferien gjennom f...

Paris - romantikkens by

Ja, for meg forbindes Paris med romantikk og kjærlighet. Første gangjeg besøkte Paris var som tenåring sammen med familien. Andre gangvar kort tid etter jeg var blitt sammen med kjæresten min. Da v...

Skatter fra et lokalt marked på Sicilia

I løpet av juli var vi to uker på Sicilia. Vi reiste med min side av familien og var seks voksne og ett barn på tur. Vi koste oss med sol, varm, bading og god mat. Lørdagene var det marked ikke lan...

Sommerens ferieplaner: Sicilia: En liten rundreise

I sommer skal vi til Sicilia i to uker. Det kan jo bli lenge holde seg ro der hele tiden, så noen utflukter blir det. Blant annet til Taormina som er like ved. Mulig vi blir med på en eller flere u...

Sommerens ferieplaner: Sicilia

I år går turen til Sicilia. To uker med sol og varme. Vi reiser sammen med foreldrene mine, min lillesøster, svoger og niese. Hotellet som er valgt er et familiehotell slik at frøkna lett skal kunn...

Flere bilder fra Maihaugen

I sommer var jeg i Hamar og i den forbindelse tok venninna mi meg med til Maihaugen i Lillehammer. Jeg skrev et innlegg etterbesøket og la ut bilder tatt med mobilen. I innlegget skrev jeg at jeg s...

Turen går til Düsseldorf: Japan-dag

Japan - dag pleier visst å være tidligere i året, men på grunn av det som har skjedd i Japan hadde den blitt utsatt til nå. Dermed fikk vi den med oss. På dagtid ruslet vi og så i boder. Vi spiste ...

Turen går til Düsseldorf: Noen kveldsbilder fra Düsseldorf (i-phone)

Torsdag kveld møtte vi ei venninne som bor i Düsseldorf. Vi ble kjent med henne da vi bodde i Brussel. Hun gav oss en guidet tur og vi gikk blant annet oppå ei bro med flott utsikt mot byen. Der to...

Turen går til Düsseldorf: Hotel Lindenhof

Hotellet vi lå på lå en spasertur unna Alstadt, shopping og Rhinen. Greit å spasere litt når man er på tur. Hotellet var fint. Senga var god å sove i og frokosten som bestod av en enkel buffet smak...

Turen går til Düsseldorf: Carlsplatz

På Carlsplatz er det daglig marked. Det selges mat klar til å spises, frukt og grønt og blomster. Torsdag, mens jeg ruslet alene, kjøpte jeg en minibaguett med reker som jeg spiste mens jeg ruslet ...

Turen går til Düsseldorf: Innlegg om turen

Flere innlegg med bilder kommer når vi har kommet oss hjem. Jeg har kladdet noen innlegg og skal kladde flere. Kladdete innlegg endres lett før de postes. Tenkte å prøve å legge dem ut med appen nå...

Turen går til Düsseldorf: Siste dag på tur

I dag er det hjemreise, men det er ikke før i kveldinga. Vi planlegger å dra ut til flyplassen i god tid og slappe av der før avreise. Håper jeg finner et blad eller to til tureb hjem. Først skal v...

Turen går til Düsseldorf: Japan-dag

I dag er det Japan - dag i Düsseldorf og vi er spent på hva det går ut på. Vi har sett at de har rigget til boder og scene. I kveld skal det være fyrverkeri. Er spent på om jeg får lagt ut dette in...

Turen går til Düsseldorf: Köningsallee

Guiden jeg har (fra arrivalguides.com) beskriver Köningsallee slik: "a public catwalk of seeing and being seen". Her finner man mange av de kjente, ekslusive merkene. Morsomt å se butikkene, men vi...

Turen går til Düsseldorf: Deilig høstvær og flotte høstfarger

Dagen i dag har vært en flott dag her i Düsseldorf. Trærne er kledd i vakre høstfarger og sola har varmet. På begynnelsen av dagen gikk jeg langs Rhinen, gjennom parker og langs med parker. Bildene...

Turen går til Düsseldorf: Pust i bakken på Starbucks i Köningsallee

Etter en lang rusletur tidligere i dag så tok jeg en pust i bakken i andre etasje på Starbucks i en myk og god stol med utsikt ut. Det gjorde godt. Jeg slappet av, meldte litt, ryddet i bilder, kla...

Turen går til Düsseldorf: Vakre Rhinen

Düsseldorf ligger ved Rhinen. Vi overnattet på Radisson i natt. Jeg dro derfra samtidig med mannen og noen kollegaer i nitida i morges, de skulle på kurs og jeg skulle være turist. Jeg spaserte lan...

Turen går til Düsseldorf: Noen tanker om hva vi skal se og gjøre

I kveld reiser vi til Düsseldorf. Mannen har vært der før i forbindelse med jobb, men ikke sett seg rundt noe særlig. Torsdag skal han på kurs og jeg skal rusle rundt i byen og orientere meg litt. ...

Turen går til Düsseldorf: Har du noen reisetips å gi meg?

I kveldbestillte vi billetter og hotell. Om noen uker vender vi nesa mot Düsseldorf. Valg av reisemål henger sammen med at mannen skal på kurs dit samtidig som jeg har fri, hvis ikke burde vi jo re...

Med gode minner i bagasjen

Så er det tid for hjemtur etter flotte dager i Hamar. Jeg har besøkt gode venner og kost meg. Mye har jeg sett og opplevd. Mange gode minner å ta med seg videre. Gode samtaler. Maihaugen. Eggsankin...

Kanopadling, besøk og scrabble

I dag våknet jeg tidlig og klarte ikke å sovne igjen, så det ble en lang og rolig morgen. B-mennesket meg dekket frokostbordet og hadde sjustartet på frokosten før verten dukket opp. Etterpå dro vi...

Kveldsbad og kaffekos

Etter middag ble det tur til Mjøsa. Mens de andre spilte badminton så tok jeg et spontant kveldsbad. Etter badet mitt var det kaffekos, kaffe kokt på propanapparat og kjeks. Da jeg begynte å bli li...

Shopping og avslapping i Hamar

Jeg har spandert på meg to netter på hotell. Slo til på en Best deal og betaler ca 1100 kr for begge nettene. Ikke verst det :) Hotellet ligger mellom gågata og Mjøsa. En ypperlig beliggenhet :) Je...

Maihaugen

I går tok vi turen til Maihaugen i Lillehammer. En kjekk plass å være for både store og små. Vi var to små og to store på tur. Vi så forskjellige dyr som gris, høns, sauer, geiter og en hest. Vi fa...

Hurra!

Planen var å ikke blogge i ferien siden det ikke har gått an å legge inn bilder ved blogging på i-phone og i-pad, men så kom app'en som gjør det mulig. Hurra! Så nå tar jeg noen bilder med det stor...

Hva vil du anbefale utenlandske turister å se i Norge?

En av dem jeg ble kjent med i Brussel har tenkt seg til Norge til sommeren og har spurt meg om råd om hva se. Tenkte jeg skulle se om det er noen der ute i bloggverdenen som har noe tanker om temae...

Reisefeber

Mannen er i Marseilles. Han reiste på onsdag og kommer hjem rundt midnatt natt til mandag. Onsdag neste uke reiser han til London og blir til fredag. I juni reiser han til Paris. Jeg vil også reise...

Sommerferien 2011: Planlegging av turen til Belgia er i gang

Dette er ikke en detaljert oversikt over hva vi skal gjøre, men mer noen tanker. Fram til vi skal reise kan ønskene endre seg og også mens vi er der. Jeg synes det likevel er kjekt å planlegge litt...

Sommerferien 2011: Flybilletter er kjøpt

God morgen! Så er hverdagen tilbake og i dag er det planleggingsdag. Etterå ha pratet littbestemte vi oss i går for at viisommerskal vende nesa mot Belgia og kun Belgia. Om vi da plutselig ikke kjø...

Glimt fra helgas Londontur

Fredag satte jeg meg på toget fra Brussel til London. Jeg valgte å spasere fra St. Pancras hvor jeg kom inn og bort til Paddington. Hvilket ville tatt kortere tid om jeg ikke hadde gått litt feil o...

Da bombene smalt

I morgen skal jeg reise til London. Toget fra Brussel til London tar ca 2 timer. Jeg skal slappe av på toget ogskal hamed musikk, hekletøy og lesestoff. Sist jeg var i London var sommeren 2005 og d...

Forviklinger for en utlending

I forbindelse med oppholdet her i Belgia måtte vi registrere oss. Først var vi innom kommunen og viste oss, pass ogga adressen vår. Deretter skulle vi få besøk av politiet som skulle komme med papi...

Mali: Et fargerikt land

I regntida er bakken grønn. I tørketida er den gulbrun. Midt i tørketida kan en plutselig se noe rosa som lyser opp. En ørkenrose på bar kvist. Menneskenekler seg i sterke fargerog en blir glad av ...

Ikke lett å være utlending

Første helga i desember var vi på julebord i Brussel med mannens jobb. Antrekk var black &white. Hva betyr nå det? Er det en dresskode eller gjelder det fargene? Vel, teksten på invitasjonen var i ...

Liker du å reise, men får vondt i ørene når du flyr? Her får du noen tips :)

Jeg er veldig glad i å reise, men har noen ører som ikke er så gladei trykkforandringen når jeg reiser med fly. Jeg har derforalltid med nesespray og tyggi.Det er for meg like viktig som pass, peng...

Mali: En varm opplevelse

Jeg sitter og småfryser og tenker tilbake på den gode varmen i Mali. Ja,det kunne bli veldig veldig varmt og svetten kunne renne som bekker nedover armene, men jeg frøs ikke! Vel, bortsett fra i ku...

Luxembourg: Luxembourg

I helga var vi i Luxembourg. Fra Brussel, hvor vi for tida bor,og til Luxembourg tok togturen ca 3 timer. Dagen i dag er fridag i Belgia og vi hadde dermed langhelg. Luxembourg viste seg å være en ...